Upravit stránku

Rok 1996: Zrození legendy

Přestože víme, že prototyp modelu musíme datovat hlouběji do minulosti, oficiální historie nám známé OCTAVIE započala 3. září 1996. Její kariéru odstartoval tehdejší prezident Václav Havel při příležitosti slavnostního otevření nové haly v automobilce ŠKODA. Jednalo se o první vůz postavený výhradně z komponentů koncernu Volkswagen.

  • Výběr mezi dvěma benzinovými čtyřválci a historicky prvním turbodieselem s logem ŠKODY.
  • Od roku 1998 v prodeji model OCTAVIE Combi s tzv. briliantovou optikou zadních lamp.
  • V roce 1998 představeno luxusní provedení Laurin&Klement s čirými předními světlomety a estetičtější palubní deskou.
  • Od roku 1999 verze Combi s pohonem 4×4.
  • V roce 1999 představen raritní liftback s rozvorem prodlouženým na 2592 mm, který vozil například tehdejšího premiéra Miloše Zemana.

Poslední vůz první generace sjel z výrobní linky v listopadu 2010. Do té doby spatřilo světlo světa celkem 970 000 liftbacků a více než 470 000 s karosérií Combi.

Rok 2000: OCTAVIA I. facelift

První velký facelift „Oktávky“ přinesl několik novinek a také změnu v označování verzí. Z LX, GLX a SLX se staly Classic, Ambiente a Elegance. Do výbavy jste si mohli „přihodit“ ESP, dešťový senzor stěračů, xenonové světlomety, vestavěnou navigaci nebo displej Maxi-DOT, multifunkční volant a elektricky nastavitelné přední sedačky s pamětí.

  • Mezi novotami I. faceliftu jste mohli najít nové nárazníky, masku a černý interiér s novými potahovými materiály, čiré světlomety ve standardu nebo přepracované zadní lampy.
  • Od roku 2002 v nabídce liftback s pohonem 4×4.
  • Od roku 2003 model RS s karoserií Combi a silný 1.9 TDI-PD s šestistupňovou převodovkou.

Rok 2004: Nástup II. generace

Druhá generace OCTAVIÍ nastoupila v letech 2004 a do roku 2013 vyrobili ve „Škodovce“ celkem 1,6 milionů liftbacků a 900.000 modelů Combi. První generace byla s nástupem té druhé pasována do role levného typu OCTAVIA Tour. V roce 2009 došlo ještě k její finální modernizaci (nový volant, větší zrcátka, otevírání nádrže ručně zvenčí), s nástupem emisní normy Euro 5 v roce 2010 však výroba první generace ustala.

Rok 2009: OCTAVIA II. facelift

Modernizovaná druhá generace vozu ŠKODA OCTAVIA přinesla novou, na první pohled rozeznatelnou příď.

  • Maska chladiče s 19 svislými lamelami v nově tvarovaném chromovaném rámečku.
  • Změna tvaru nárazníku.
  • Dominantnější světlomety protažené do boků karoserie (s volitelnými xenony a natáčecími moduly).
  • Nové materiály v interiéru, hlavové opěrky, přístrojová deska a volant.
  • Středový panel s hudebním nebo navigačním systémem dle výběru atd.

Rok 2012: OCTAVIA III. generace

Rok 2012 přinesl, jak uvádí sama automobilka, pilíř modelové nabídky a mimořádně oblíbený rodinný a firemní vůz. Tato třetí generace je o poznání větší a konkuruje tak manažerskému Superbu. Nechybí jí tzv. Simply Clever detaily a nejmodernější systémy bezpečnostní a komfortní výbavy.

  • Stojí na modulární podvozkové platformě MQB.
  • Nový identifikační prvek v podobě stoupající linie oken zadních dveří alias „ploutev“.

Rok 2017: OCTAVIA III. facelift

V první půlce roku 2017 přijde „na pulty“ autoprodejců očekávaný III. facelift. Díky jeho nedávnému představení už víme, že se můžeme těšit na tyto vychytávky:

  • Rozdělené světlomety připomínající Mercedes třídy E v předfaceliftovém vydání.
  • Nový multimediální systém a dotykový 9,5" displej v tzv. skleněném designu.
  • Vyhřívaný volant, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.
  • Hlídání mrtvého úhlu a Front Assist s predikcí chodců.
  • Pomocník při couvání s přívěsem a vylepšený parkovací asistent.

A co bude dál? Nechme se překvapit. Jedno je však jisté - ŠKODA OCTAVIA se stala jednou z nejúspěšnějších modelových řad na světě a my jsme rádi, že můžeme být u toho alespoň díky novým a použitým náhradním dílům, které vám nabízíme.

Vozy ŠKODA OCTAVIA známe do posledního šroubku. Můžeme vám poradit s náhradními díly?

Nahoru