Po představení kompaktního hatchbacku Scala rozšiřuje Škoda svoji nabídku malých rodinných vozů také o kompaktní crossover Kamiq. Z technického hlediska jde v podstatě o zvýšenou verzi Scaly, se kterou sdílí koncernovou platformu MQB A0. Oproti svému sourozenci je Kamiq o něco kratší (4 241 mm na délku oproti 4 362 mm u Scaly), ale díky vyšší stavbě karoserie dokáže i tak nabídnout bohatý vnitřní prostor, na délku dokonce největší ve své třídě. Na zavazadla pak zbývá 400 litrů prostoru.
Motorizace
Z modelu Scala je převzatá i nabídka motorů, která začíná tříválci 1.0 TSI o výkonu 95 a 115 koní, které doplňuje čtyřválcová 1.5 TSI o 150 koních. Spořiví řidiči mohou sáhnout po naftovém 1.6 TDI (115 koní) a časem na trh dorazí i varianta 1.0 G-TEC (90 koní), která spaluje zemní plyn. Pohon všech kol v nabídce nenajdete.
Jede s dobou
Namísto terénních schopností cílí Kamiq spíše na městské uživatele, kteří ocení širokou paletu moderních vychytávek. Interiér může být vybaven virtuálním kokpitem, který nahrazuje „budíky“ před řidičem velkým displejem. Další obrazovka uprostřed palubní desky se pak stará o navigaci, ovládání hudby a mnoho dalšího, včetně propojení s mobilním telefonem.
Samostatný a bezpečný
Líní řidiči pak ocení celou řadu pomocníků – Kamiq nabízí automatické parkování, asistenty pro udržování v jízdním pruhu a jeho změnu nebo adaptivní tempomat. Na dálnici se tak opravdu bude řídit skoro sám.
A jak už bývá u českých řidičů zvykem, každý vůz od škodovky dostane dříve či později svou přezdívku. Ano, v tomto případě to bude nejspíš „Kamzík“.
A jak už bývá u českých řidičů zvykem, každý vůz od škodovky dostane dříve či později svou přezdívku. Ano, v tomto případě to bude nejspíš „Kamzík“.